BLÄDDRA BARA

Livet är bra förvirrande ibland. Rätt ofta till och med. Tror jag inte är ensam om att tycka det. Men endast för mina ord jag kan stå. Endast mitt liv jag kan förklara.
Och just nu, känns det som att så jävla mycket avslutas. Avslutning för både Åkersberga och BTÅ i helgen, och det betyder mer än man tror. Egentligen kanske jag överdriver, jag kommer ju spela för båda klubbarna nästa säsong. Men man vet aldrig vad framtiden utvisar. Blir aldrig som man förutser. Och sommarlovet är väldigt långt, det är många jag inte kommer träffa på hela sommaren, som jag kommer sakna mer än dom själva vet om. Det är många personer som betyder sjukt mycket för mig, och det har dom inte en aning om. Vill berätta det för dom, men kan inte. Skulle bara vara konstigt.
Snart är det skolavslutning också, slutet på grundskolan. Slutet på min klass, 9c. Även där är det så himla många personer jag kanske aldrig träffar igen som jag kommer sakna. Saknad är bland de jobbigaste känslorna. Och just nu är det så många jag redan saknar, och så många jag vet att jag kommer sakna.
För övrigt så är avundsjuka världens värsta sjuka. Och jag lider av den, oavbrutet lider jag av avundsjukan. Och du som läser detta, fråga mig inte "Vad är du avundsjuk på?". För det finns inte ett svar. Det finns en miljon svar, och jag tänker inte berätta dom för dig. Säg inte heller att "Du behöver inte vara avundsjuk" eller "Va inte avundsjuk det är onödigt". För det går inte att förändra, folk har försökt övertala mig förr.
Sommar innebär inte bara bra saker för mig. Visst älskar jag sommarlovet, vem gör inte? Men finns även många saker med sommarlovet jag verkligen hatar. Riktigt rejält hatar jag vissa saker med sommaren. Kan dessvärre inte ta upp dom här. Går bara inte.
Tänker även på hur mycket som har hänt sen ett år tillbaka. Tänker på förra skolavslutningen och förra sommarlovet. På hur annorlunda den här sommaren kommer bli. Har lärt känna otroligt mycket nytt folk. Mycket nytt folk har kommit att betyda sjukt mycket för mig. Har skapat hur mycket minnen som helst det här året. Så mycket minnen jag vet kommer suddas ut med tiden, minnen jag inte vill glömma, men vet att jag kommer.
Basket har en jäkligt stor betydelse i detta, genom basketen har så mycket bra saker hänt. Att en sport kan vara en så stor del utav mycket. "Basketball makes the world go round". "Basketball makes me go round". Hehe. Yep.
På utsidan skulle man inte tro att jag skrivit detta, jag är i skolan den med ett ständigt leénde på läpparna. Tjejen utan problem, mammas ängel utan bekymmer. Tjejen man kan lita på, hon som håller sina löften och aldrig sviker. Och så är det väl - Delvis. Jag försöker hålla mina löften och inte svika. För jag mår bra av det. Mår bra av att folk tycker att jag är en god vän. Jag mår bra av att ha ett leénde på läpparna. Mår bra av att glömma tankarna för en sekund och skratta. Visst har jag problem och bekymmer, en hel del. Men mina egna problem håller jag för mig själv, jag löser hellre andras.
Orkar inte tänka mer nu, måste plugga också. Pricken över i. Inte ens två veckor till sommarlov.
Kan nog behövas.

Tidigare kommentarer :)

MAKE US HAPPY:

What's your name?:
Remeber me?

Mail-adress?

Har du blogg/ hemsida?:

Skriv vad du vill! :

TEC.BLOGG.SE
RSS 2.0