/ E

Min fjortisperiod var nog senare än alla andras. Jag kommer ihåg när jag "fick" min snebena, vi hade varit och badat med klassen på Sydpolen. Vi tjejer gick in 1,5 timme innan vi skulle åka i omklädningsrummet för att fixa oss. Och vi sminkade typ sönder oss. Jag tror att det var Titti och Erica som sa åt mig att ha snebena, och så fixade dom det på mig. Och man kände sig ju såå snygg -.-  Och när vi satt ute i entren så sa Erica och Titti ba; Kolla Emma! Hon har snebena, snyggt va?! :D

Eeh, yes. Jätte snyggt, nej men den perioden började ganska tidigt, då vi fick inspiration från Evvo, Lmj och Nakenchock på pa. Ni ska se bilderna från alla hjärtansdag 2008! Herregud, vi gick runt i fjällisar, princesskronor (?) och 1000 lager med smink. Jag skäms ihjäl, haha. Har inte dom just nu, men Clara har dom. Men hon är i spanien och shit.

Oj vad jag hoppar, men man kommer ju på grejer i efterhand. Hösten 2007 så var vi väldigt mycket fjortisar, vi började baxa lite försiktigt. Men det gick överstyr, vi kunde liksom baxa upp mot 10 foundation per gång. Helt jävla sick! Vi tog ju allt ifrån mat, godis, kläder, smink, hårspray och naglar.. Fan va man skäms nu i efterhand.,
Men baxningsperioden var inte lång. I mitten av Oktober kom dom på oss, och vi lämnade tillbaka allt och så. Vi hade möten i skolan och på kvällarna osv.

Sen senare den hösten, kanske man trodde att vi skulle skärpa till oss och visa lite mer mognad. Men icke sa Nicke! Jag blev inkallad i den "dåliga" gruppen i skolan, en grupp för alla som missköter sig i skolan. Var i skolan en hel kväll för att visa föräldrarna allt klotter och så som pågick i skolan. Behövde bara vara med på ett möte, sen började jag faktiskt att sköta mig.

Om man sammanfattar mina år på tråsätraskolan, alltså 6-8.
6B2: En liten tönt som sprang runt och trodde hon var något.
7B3: Fjortisfjortisfjortis.
8C: Vetinte riktigt,

Vi som umgicks under fjortistiden växte ifrån varandra, började ta skolan lite mer seriöst. Och visade på riktigt att vi skulle fylla 15 år. 
Och nu på senare tid så har jag faktiskt börjat bli mer seriös, visst jag har fortfarande lite fjortisbeteende kvar i mig. Men vem har inte det? Och om jag nu kan erkänna det själv så...

Men nu är man så jävla trött på alla "fjortisar" som srpinger runt i centrum och försöker få folk att köpa ut cigg åt dom. Dom kallar sig "beroende" efter att ha rökt MUNBLOSS ett par gånger. Och det är ju 11åriga tjejer som är dagens fjortisar.  Ärligt så tycker jag synd om dom, verkligen synd om dom.. För dom förstör en del utav sitt liv utan att ens veta om det. När jag var elva lekte jag fortfarande med dockor liksom.. Menmen, ..

Nu har ni fått läsa en liten bit, hoppas att ni orkar läsaallt =)

Skriver strax.
Puss på er!

Tidigare kommentarer :)

MAKE US HAPPY:

What's your name?:
Remeber me?

Mail-adress?

Har du blogg/ hemsida?:

Skriv vad du vill! :

TEC.BLOGG.SE
RSS 2.0