(Ingen rubrik)


Tänkte skriva vad som har hänt idag, mer i detaljer.. Jag vaknade kvart över sex men klev inte upp för än halv åtta ungefär. Jag gick upp och fixade mig och sådär. Clara kom till mig vid tjugo över åtta. Då skrev jag rent mitt soprov och vi åt frukost. Vi åt flingor med fil, Clara åt med mjölk. När klockan var halv och jag började egentligen då, men gjorde min företagspresentation då så vi åkte ungefär tjugo i tio. När vi kom till skolan bråkade jag med Marcus för att han höll på, haha. Sen började Claras klassråd, och eftersom jag hade missat mitt så frågade jag Monica om jag kunde få vara med på deras och det fick jag. Vi snackade inte om speciellt mycket, typ bara vilka som skulle med på teater på torsdag. Men det ska inte vi, haha. Efter klassrådet gick vi ner till slöjden och satt utanför en stund, sen kom Gunilla och vi började. Jag gjorde inte alls mycket på lektionen, jag gjorde ett hårband till Clara. Hon gjorde vänskapsband till mig, haha tack (a). Slöjden slutade 11.35 och då var det lunch, vi gick till matsalen för att kolla vad det var men det var sjukt äckligt. Så vi drog till favoriten med Claras moped. Där handlade vi godis :) haha, som vanligt. Usch, nu ska jag inte köpa mera godis.. Har typ köpt godis för 100:- senaste veckan! Sjukt, så nu lägger vi av med det.. Bättre att köpa något man vill ha ju? Efter besöket där drog vi tillbaka till skolan och åt lite, se gick vi upp och satte oss i en ljusgård och snackade lite med Sara Frida Tobias Marcus Kristoffer Manfred och Joel.. Dom hällde ut hallonsoda och cola på golvet och massa. Sen satte dom upp klistermärken som det stod #1 på. Jag har sammanlagt 4 stycken nu, men Tobbe lovade att jag skulle få flera imorgon. Våran no började kvart över tolv. Då gick vi igenom lite saker, jag lyssnade inte speciellt mycket men det blir säkert bra. Lektionen avslutades av att Håkan fick ett samtal, YES! Haha, hela två minuter tidigare. Engelskan började fem i halv två, och först satte jag mig med Sara och Clara, men så skulle vi ha en BaseBook, och ingen av oss hade böcker så då satte jag mig brevid Tobbe och vi lyssnade bara på en text.. Efter engelskan skulle vi ha so, och vi gick in i klassrummet och snackade om praoen och så i ungefär en kvart, sen sa han att vi skulle mötas utanför på skolgården om tio minuter. Alla ba; What? Aa, så gick vi ut. Det är så fult i våran klass, det finns verkligen två grupper. På berget satt alla satsare, om man ska kalla dom det vid ett snällare ord. Haha, och på bänkarna satt alla andra. Dom "coola" sa vi va? Haha, skit fula.. Martin kom ut efter en kvart och sa att vi skulle ställa oss på ryggstöden på bänkarna. Men sen delade vi upp tjejerna och killarna. Alla tjejer bar en stenbänk så att den stod mitt emot killarnas. Det var typ tvåhundra meter :o Haha, eller inte alls. Typ tio meter, men starkt ändå.. När vi väl stod uppe på ryggstöden skulle vi ställa oss i bokstavsordning, tjejerna vann! Haha, otroligt vi är fem tjejer i våran klass medan killarna är typ tjugo? Alltså grejen med leken var att man inte fick gå av ryggstödet utan stå kvar men ändå lyckas byta plats. Vi fick i alla fall sluta en halvtimme tidigare, ungefär klockan tre. Då tog Clara och jag moppen och åkte ner till centrum.. Där träffade vi Ante en stund. Men han tyckte vi var tråkiga haha :), sen var jag tvungen att åka och hämta böcker i skolan.. Sen åkte vi hem till mig och åt lite, sen satt vi bara och pratade lite med Titti i telefon.. Sen åkte Clara hem, (äntligen) nej skojade bara. Då satte jag mig vid datan och skulle försöka komma igång med spanskainlämningen. Men det gick inte bra, "skulle bara in på pa och kolla". Det blev aldrig något google, för sen kom mamma hem. Hon hade hämtat grannarna på arlanda, dom var tydligen inte överdrivet bruna. Menmen, jag kanske inte ska säga något. Det viktigaste är att man har det bra :). Då åt jag och mamma, jag var inte alls hungrig så jag åt bara en halvköttbit och en halv potatis.. Det värsta är att jag börjar bli hungrig nu :/, ska nog dricka te för jag fryser. Håller på att bli sjuk känns det som, och jag stör mig som fan på att det är pollen ute :o. Det kan verkligen inte sluta klia i ögonen, och halsen kliar sönder.. Det är synd om mig :( haha, eller så kan jag ju bara skylla mig själv att jag inte tar medicinen jg har fått. Men anledningen till det är att man blir drogad av den. Helt seriöst, man blir helt konstig. Sen får jag ont i huvudet tills jag blir yr, så därför äter jag den inte.. Fast det är bättre att gå runt drogad än helt röd i ögonen och kli i halsen.. Jo, ska pröva den imorgon. Haha, vad roligt att läsa om mina mediciner ;s. Nej, nu blir det för mycket.. Nu ska jag gå och hälla i mig medicin, sen göra mitt jävla spanska arbete. Ååh, måste göra bokrecention också. Det är väl enkelt om man ar läst boken? ´Jag ber mamma hjälpa mig (a). Nu ska jag sluta skriva innan jag fortsätter, haha nehe? Nej men, aaah..

Puss / Emma

Tidigare kommentarer :)

MAKE US HAPPY:

What's your name?:
Remeber me?

Mail-adress?

Har du blogg/ hemsida?:

Skriv vad du vill! :

TEC.BLOGG.SE
RSS 2.0